“Ik is klein en zij zijn groot”. Calimero komt in mijn leven te vaak voorbij. En dan bedoel ik niet op TV, waar het trouwens ook weer herhaald wordt. Nee, ik zie overal Calimero’s…

– Werkzoekenden die alles buiten zichzelf leggen: ze zijn te oud, ze hebben niet de juiste ervaring, er zijn zo veel concurrenten die allemaal iets beter kunnen, etc.
– ZZP’ers die websites schrijven in ‘wij’-vorm om maar groter te lijken
– de regio Achterhoek die aan de weg timmert vanuit de underdog-positie

Voorbeelden van Calimero-gedrag. Maar kijk eens wat je wél hebt, waarin je sterk bent, wat je te bieden hebt, wat je grote voordelen zijn, waarom je juist aantrekkelijk bent. Ga uit van je eigen kracht!

Ideeën opdoen? Lees Calimeromarketing 2.0 van Karen Romme. Eigenlijk voor kleine zelfstandigen, maar ook werkzoekenden en regio’s die willen groeien ;-) kunnen hier veel van leren.

Ik ben geïnspireerd voor dit korte blogje door een vraag op Twitter van @deglazencampus: “@lindacommandeur wij hebben n “achterhoek wel(goud)” en “achterhoek niet” muur. wat zou nog op “achterhoek wel” kunnen?” De Glazen Campus is een project om talent te behouden en aantrekken voor de Achterhoek.
Vind de kracht van Calimero